کد خبر:2068
پ
photo_2023-12-30_07-43-15

ثبت‌نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا(ع)» آغاز می‌شود

ثبت‌نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) آغاز می‌شود دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) گفت: ثبت‌نام سیزدهمین دوره ملی شباب الرضا(ع) از اواخر دی‌ماه سال جاری از طریق سایت رسمی این طرح به آدرس www.melitelavat.ir آغاز می‌شود. دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در خصوص آغاز این طرح، اظهار کرد: از سال ۹۱ […]

ثبت‌نام سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) آغاز می‌شود

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) گفت: ثبت‌نام سیزدهمین دوره ملی شباب الرضا(ع) از اواخر دی‌ماه سال جاری از طریق سایت رسمی این طرح به آدرس www.melitelavat.ir آغاز می‌شود.
دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) در خصوص آغاز این طرح، اظهار کرد: از سال ۹۱ طرح کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوان در مشهد توسط مؤسسه صراط برنامه‌ریزی شد .

وی افزود : با حمایت معاونت قرآن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی، در کشور فعالیت خود را آغاز کرد. بعد از ۱۳ سال از آغاز طرح ملی تلاوت «شباب الرضا(ع)»، این فعالیت در سراسر کشور اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: طی این طرح، دختران ۱۰ تا ۱۵ سال و پسران ۸ تا ۱۵ سال مخاطب این طرح هستند و در دوره‌های دو ساله در سه سبک منشاوی، مصطفایی و عبدالباسط، استعدادیابی شده و در زمینه حفظ، مفاهیم قرآن و تلاوت در این طرح رشد کرده و به رده‌های بالاتر دست می‌‌یابند.

قرآن‌آموزان برای فارغ‌التحصیل شدن در این طرح، باید طی ۶ سال در این طرح حضور داشته و به نحو احسن فعالیت خود را انجام دهند که طی این ۱۳ سال هزاران نفر از این طرح فارغ‌التحصیل شده‌اند.

البته تلاوت در این طرح در سه سطح برگزار می‌شود که این سه سطح شامل مساجد و محلات، کشور و بین‌المللی است که در تمامی این سطوح خروجی‌های افتخارآفرینی داشته‌ایم.

مقدم‌کیا بیان کرد: برای به‌کارگیری حداکثری استعداد و ظرفیت قرآن‌آموزان فارغ‌التحصیل در طرح شباب الرضا(ع)، در بهمن‌ماه سال‌جاری در جزیره کیش، اولین دوره تربیت معلم برگزار می‌شود.

طی این دوره، از حداقل ۵۰ نفر از فارغ‌التحصیلان استان‌های مختلف کشور دعوت شده است و بعد از حضور در این دوره، به عنوان استاد و قاری در مؤسسات مختلف، مشغول به کار می‌شوند.

سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
سیزدهمین دوره طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام همرمان با ماه مبارک رمضان آغاز می شود .

برگزاری رقابت های قرآنی شوق تلاوت

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع) تصریح کرد: در کنار طرح‌های تلاوت، رقابت‌هایی برای قرآن‌آموزان طراحی شده است که «شوق تلاوت» نامیده می‌شود، در این طرح، استعدادهای قرآنی گرد هم جمع می‌شوند و آموزش آنها یکسان و منظم است.

این طرح در قالب کشوری صورت می‌گیرد و تمامی استعدادهای ویژه از استان‌های مختلف را شامل می‌شود.

ضمن اینکه هر ساله تعدادی از این استعدادهای ویژه، بعد از رقابت، برای کسب جایزه و رشد بیشتر به جزیره کیش، عتبات عالیات و… سفر می‌کنند. همچنین این نخبگان ویژه به کشورهای پاکستان، عراق، سوریه و لبنان نیز می‌روند.

اعرام به کشور پاکستان

وی در خصوص سفر گذشته خود به پاکستان، افزود: در سفرهای خارجی دو نگاه و هدف را دنبال می‌‌کنیم، اولین هدف ترغیب و جایزه برای قرآن‌آموزان و نخبگان است و هدف دوم اجراسازی طرح شباب الرضا(ع) در آن کشورها است.

به دعوت رایزن فرهنگی ایران در شهرهای حیدرآباد و کراچی کشور پاکستان، این سفر صورت گرفت که طی آن، دو تن از نوجوانان نخبه کشورمان نیز حضور داشتند و تلاوت‌های زیادی در مراسم‌ مختلف را تقدیم حضار کردند.

همچنین با اساتید و قاریان برجسته پاکستان جلساتی برگزار شد، این طرح پیشنهادی مورد استقبال قرار گرفت و امروزه ثبت‌نام این طرح، در پاکستان آغاز شده و تا ۲۰ بهمن ماه نیز ادامه دارد.

در حال حاضر، ثبت‌نام پیش‌نیاز این دوره، در شهر حیدرآباد انجام می‌شود و اگر این طرح مورد استقبال قرار گیرد، در سال‌های آینده در شهرها و استان‌های دیگر پاکستان نیز برگزار خواهد شد.

مقدم‌کیا بیان کرد: برای اجراسازی این طرح مربی آموزشی اعزام نمی‌کنیم، بلکه به اساتید قرآنی و قاریان قرآن پاکستان این طرح را آموزش داده و طبق این طرح، دوره را به قرآن‌آموزان و متقاضیان ارائه می‌دهند.

علاوه بر پاکستان این طرح در عراق، لبنان و سوریه اجرا شده است که متأسفانه با شیوع بیماری کرونا، این طرح متوقف شد.

دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا(ع)، در خصوص آغاز سیزدهمین دوره طرح ملی شباب الرضا(ع) نیز، گفت: ثبت‌نام سیزدهمین دوره ملی شباب الرضا(ع) از اواخر دی ماه سال جاری، از طریق سایت رسمی این طرح، به آدرس www.melitelavat.ir آغاز می‌شود.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
دیدگاه کاربران ۱ دیدگاه
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید