کد خبر:2183
پ
۳۴۰۰۰۰۸_۷۳۶

آموزش قرآن به نوجوانان پاکستانی در مؤسسه جماران

آموزش قرآن به نوجوانان پاکستانی در مؤسسه جماران به گزارش روابط عمومی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع)، مؤسس مؤسسه قرآنی جماران در پاکستان گفت: با حمایتهای مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در شهر کراچی مؤسسه علوم قرآن جماران حفظ قرآن را تأسیس کردیم و بسیاری از نوجوانان شیعه مذهب پاکستان، توانسته اند با […]

آموزش قرآن به نوجوانان پاکستانی در مؤسسه جماران

به گزارش روابط عمومی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع)، مؤسس مؤسسه قرآنی جماران در پاکستان گفت: با حمایتهای مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در شهر کراچی مؤسسه علوم قرآن جماران حفظ قرآن را تأسیس کردیم و بسیاری از نوجوانان شیعه مذهب پاکستان، توانسته اند با قرآن آشنا و حافظ کل شوند.
معصومه محمود، دانشجوی بین الملل از پاکستان اظهار کرد: با توجه به اینکه پدر من یعنی حاج شیخ غالم محمود نجفی کشمیری از علمای نجف بود و همواره فرزندان خود را به حفظ قرآن تشویق میکرد از دوران کودکی در این رشته شروع به فعالیت کردم و در مسیر قرائت و حفظ قرآن قدم نهادم.

مؤسس مؤسسه قرآنی جماران در پاکستان
مؤسس مؤسسه قرآنی جماران در پاکستان

محمود ادامه داد: باتوجه به این سابقه در سنین نوجوانی در ایالت های کشمیر و سند استاد تجوید شدم و کار تجوید قرآن را آغاز کردم و بعد از مدتی با حمایتهای مقام معظم رهبری و نماینده ایشان در شهر کراچی مؤسسه علوم قرآن جماران حفظ قرآن را تأسیس کردیم.
وی بیان کرد: با توجه به حمایتهای مقام معظم رهبری تاکنون حدود ۲۵ دوره حفظ کامل قرآن از سال ۲۰۱۳ در این مؤسسه برگزار شده است و بسیاری از نوجوانان شیعه مذهب پاکستان، توسط این مؤسسه توانسته اند با قرآن آشنا و حافظ کل شوند.

همچنین در این مؤسسه دانش آموزان سنین ۱۰ تا ۱۵ سال فعالیت دارند و آموزشهای قرآنی را دریافت میکنند و طی این آموزش ها نوجوانان در طول یک سال و هشت ماه کل قرآن را حفظ میکنند و حافظ کل آن میشوند.
محمود ادامه داد: شیعیان در پاکستان اقلیت جامعه را تشکیل میدهند و تنها ۳۰ درصد از مردم پاکستان، شیعه مذهب هستند، اما این نکته حائز اهمیت است که کشور پاکستان جمعیتی حدود ۲۵۰ میلیون نفر را در خود جای داده است که ۳۰ درصد آن هم جمعیت چشمگیری است .

و نسبت به دیگر کشورهای اسلامی و مسلمان خیز، مردم مسلمان زیادی دارد که بیشتر آنها پیرو رهبر ایران هستند و خط فکری مقام معظم رهبری و آیت الله سیستانی را دنبال میکنند.
این دانشجوی ادبیات تطبیقی اردو و زبان فارسی بیان کرد: اسلام و تشیع با چالش های بسیاری در حوزه فرهنگ روبرو شده که این امر در پاکستان نسبت به ایران بسیار تأسف بارتر است و باتوجه به روایت های تاریخی از زمانی که انگلستان شبه قاره را تحت استعمار خود قرار داده بود.

این چالشها و مشکلات در کشور پاکستان شدیدتر شده و یکی از این چالشها جایگزین شدن زبان در کشور پاکستان است.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید