کد خبر:2194
پ
۱۳۹۶۰۶۰۶۰۰۰۵۰۲_PhotoL

بازدید مسئولان طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) از فعالیت‌های قرآنی عراق

دبیر طرح ملی تلاوت با حضور در عراق از فعالیت‌های قرآنی این کشور و روند اجرای طرح «امیرالقراء» بازدید کرد. به گزارش روابط عمومی طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام، در چند سال اخیر با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری مسئولان طرح ملی تلاوت با معهدالقرآن عتبه عباسی در کربلا همکاری‌های قرآنی ایران و […]

دبیر طرح ملی تلاوت با حضور در عراق از فعالیت‌های قرآنی این کشور و روند اجرای طرح «امیرالقراء» بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام، در چند سال اخیر با توجه به امضای تفاهم‌نامه همکاری مسئولان طرح ملی تلاوت با معهدالقرآن عتبه عباسی در

کربلا همکاری‌های قرآنی ایران و عراق توسعه یافته است به طوری که هر سال هیأتی از ایران به منظور بازدید از روند فعالیت‌های قرآنی عراق به این کشور می‌روند.
سال ۱۳۹۴ پس از اینکه متولیان حرم حضرت عباس(ع) به مشهد مقدس رفتند، مسئولان طرح ملی تلاوت در جلساتی سعی در ارتقای همکاری‌ها داشتند به طوری که طرح ملی تلاوت را برای آن‌ها تشریح کرده که مورد استقبال هیأت عراقی قرار گرفت و مقرر شد طرحی به منظور تشویق نوجوانان قرآنی عراق به فعالیت‌های قرآنی اجرایی شود.
بر همین اساس با بررسی طرح ملی تلاوت، طرحی مشابه آن با عنوان «امیرالقراء» در عراق طراحی و اجرایی شد که در این طرح قاریان نوجوان عراقی تحت آموزش‌های قرآنی به ویژه قرائت قرار می‌گیرند و در هر دوره رقابتی بین برترین‌های آن‌ها برگزار می‌شود.

بازدید مسئولان طرح ملی تلاوت از فعالیت‌های قرآنی عراق
بازدید مسئولان طرح ملی تلاوت از فعالیت‌های قرآنی عراق

با توجه به اینکه طرح امیرالقراء برگرفته از طرح ملی تلاوت است، حسین مقدم‌کیا دبیر این طرح به همراه حسن نجفی مسئول امور بین‌المللی طرح ملی تلاوت به عراق رفتند تا از روند برگزاری طرح «امیرالقراء» عراق بازدید و نظراتی برای بهبود عملکرد آن‌ها ارائه دهند.
حسین مقدم‌کیا دبیر طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) با بیان اینکه امسال دومین دوره طرح «امیرالقراء» در عراق برگزار می‌شود، گفت: در این طرح ۶۴ قاری نوجوان عراقی در سبک‌های استاد «شحات‌انور، عبدالباسط و منشاوی» از اساتید صاحب سبک مصری و همچنین «خلیل اسماعیل» از قاریان مطرح عراق به تلاوت می‌پردازند.
وی درباره هدف بازدید از روند طرح امیرالقراء گفت: سال گذشته به دعوت طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) ، قاریان برتر عراقی در طرح امیرالقراء برای آشنایی با فعالیت‌های قرآنی کشورمان و همچنین تشویق به منظور ارتقای برنامه‌ها به ایران آمدند بر همین اساس ما نیز برای بازدید از عملکرد آنها به عراق آمده‌ایم تا پس از بررسی فعالیت‌ها از آن‌ها برای سفر به ایران دعوت کنیم.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید