- طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام - https://melitelavat.ir -

جزئیاتی از طرح ملی تلاوت “شباب الرضا” (ع) + لینک ثبت‌ نام

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجراء می‌شود. آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

این طرح ملی از ویژگی‌های بارزی برخوردار است که عبارتند از: ۱٫ نظارت مستمرِ آموزشی،‌ اخلاقی و فنی ۲٫ برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم برای تلاوت استعدادهای قرآنی با معرفی چهره های نوجوان ۳٫ برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استانی و کشوری، گزینش استعدادهای درخشان و نخبه از میان قرآن‌آموزان و معرفی ایشان به عنوان چهره‌های جهانی در تلاوت،‌ ۴٫ اعزام به محافل داخل و خارج از کشور جهت انجام برنامه‌های تبلیغی.

در این طرح، آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد که در بخش پسران ۸ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد گرفت.

پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور‌ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.