کد خبر:655
پ
۱۴۰۱۰۴۱۱۱۵۰۳۳۳۴۶۱۲۵۶۱۵۱۷۴

جزئیاتی از طرح ملی تلاوت “شباب الرضا” (ع) + لینک ثبت‌ نام

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود. از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و […]

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، یازدهمین دوره طرح ملی تلاوت «شباب الرضا (ع)» به همت مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی و با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

از اهداف این طرح، کشف و شناسایی نوجوانان مستعد قرآنی، ارتقای سطح علمی و عملی و همچنین رشد و شکوفایی قرآن‌آموزان نوجوان، بهره‌گیری از روش‌های نوین آموزش قرآن کریم، آموزش کامل رشته‌های (صوت و لحن، قرائت، حفظ، وقف و ابتدا و مفاهیم و…) و آموزش اجرای تلاوت‌های اثرگذار و معناگرا است.

این طرح در سه سطحِ «دوره مقدماتی»، «دوره پیشرفته» و «دوره عالی» هر کدام به مدت دوسال اجراء می‌شود. آموزش اولیه به کلیه متقاضیان حضور در طرح ملی تلاوت و کسب آمادگی لازم جهت شرکت در آزمون‌های ورودی طرح، عبارتند از صحیح‌خوانی قرآن کریم شامل تسلط بر روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و لحن شامل آشنایی با روش‌‌ها و اصول اولیه تقلیدخوانی است.

این طرح ملی از ویژگی‌های بارزی برخوردار است که عبارتند از: ۱٫ نظارت مستمرِ آموزشی،‌ اخلاقی و فنی ۲٫ برگزاری جلسات تخصصی قرآن کریم، برپایی محافل و کرسی‌های تلاوت قرآن کریم برای تلاوت استعدادهای قرآنی با معرفی چهره های نوجوان ۳٫ برگزاری مسابقات قرآن کریم در سطح استانی و کشوری، گزینش استعدادهای درخشان و نخبه از میان قرآن‌آموزان و معرفی ایشان به عنوان چهره‌های جهانی در تلاوت،‌ ۴٫ اعزام به محافل داخل و خارج از کشور جهت انجام برنامه‌های تبلیغی.

در این طرح، آموزش به صورت تقلید از قاریان برجسته انجام می‌گیرد که در بخش پسران ۸ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط، مصطفی اسماعیل و منشاوی و شحات انور و برای دختران ۱۰ تا ۱۵ سال تقلید از اساتید عبدالباسط و مصطفی اسماعیل انجام خواهد گرفت.

پس از ثبت‌نام، تا پایان شهریور‌ماه ۱۲ جلسه آموزشی شامل جلسات وبیناری، جلسه برای خانواده‌ها، جلسات توجیهی و جلسات با حضور استاد، برگزار می‌شود و قرآن‌آموز پس از شرکت در این کلاس‌ها و اتمام دوره، در آزمون‌های پایان دوره جهت سنجش برای حضور در دوره مقدماتی، شرکت می‌کند.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید