کد خبر:629
پ
۳۰۰۰

حضور سه هزار قرآن آموز در طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام

حسین مقدم کیا در نشست هم اندیشی و هماهنگی طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) در ساری گفت : برای اجرای این طرح هم اکنون ۵۰ موسسه قرآنی به عنوان مجری طرح با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استان ها با ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی همکاری دارند . وی با […]

حسین مقدم کیا در نشست هم اندیشی و هماهنگی طرح ملی تلاوت قرآن کریم شباب الرضا (ع) در ساری گفت : برای اجرای این طرح هم اکنون ۵۰ موسسه قرآنی به عنوان مجری طرح با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در استان ها با ادارات کل فرهنگ وارشاد اسلامی همکاری دارند .

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در ۲۸ استان کشور این طرح اجرا می شود ، ادامه داد : هم اکنون سه هزار قرآن آموز در این طرح ملی شرکت دارند و در دوره های مختلف قرآن آموزی حضور دارند.

مقدم کیا گفت : در این طرح نوجوانان با ورود به سایت طرح ملی تلاوت مراحل ثبت نام خود را انجام می دهند که تنها گزینه برای ثبت نام افراد همان قرار داشتن در سن اعلام شده می باشد و پس از آن کلاس ها به صورت حضوری و مجازی برگزار می شود .

وی افزود : قرآن آموزان در مدت ۶ سال دوره های مقدماتی ، پیشرفته و عالی قرآن آموزی را طی می کنند و در این مدت دروس تجوید ، صوت و لحن ، تقلید ، تلاوت و حفظ موضوعی قرآن را فرا می گیرند .

مقدم کیا با اشاره به اینکه مازندران یکی از استان های مطرح در زمینه قرآنی محسوب می شود ، افزود : این طرح تا سال ۱۳۹۵ در این استان اجرا می شد و با استقبال خوبی هم مواجه بود اما به دلایلی از جمله عدم همکاری های لازم از سوی نهادها از آن سال تاکنون این طرح به اجرا در نیامد .

وی ادامه داد : با رایزنی ها و هماهنگی های صورت گرفته این طرح در این دوره در مازندران اجرا می شود و موسسه قرآنی طهورا به عنوان مجری طرح در این استان آماده جذب و تعلیم قرآن آموزان نوجوان می باشد .

مقم کیا کشف و پرورش استعدادهای قرآنی نوجوانان، تربیت چهره های بزرگ قرآنی از جمله اهدافی است که در این طرح دنبال می شود.
در این جلسه تنی چند از فعالان قرآنی مازندران حضور داشتند و نکاتی پیرامون تاکید بر انجام تبلیغات گسترده در سطح شهرها و روستاها برای آغاز اجرای طرح ، هماهنگی با ادارات و نهادهای متولی از جمله شهرداری برای برنامه ریزی برای آمادگی و اجرا بیان کردند

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید