کد خبر:498
پ
۲۰۲۲۰۳۰۷۱۹۳۹۰۰_HSI_2324
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور

طرح ملی تلاوت در ۵۰ موسسه قرآنی اجرا می شود

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: ۲۸ استان مجری اجرای این طرح هستند که در مجموع ۵۰ موسسه قرآنی در این زمینه فعالیت می کنند. حسین مقدم کیا در حاشیه نشست هم اندیشی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوجوانانی که این طرح […]

دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور گفت: ۲۸ استان مجری اجرای این طرح هستند که در مجموع ۵۰ موسسه قرآنی در این زمینه فعالیت می کنند.
حسین مقدم کیا در حاشیه نشست هم اندیشی طرح ملی تلاوت قرآن کریم در بجنورد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نوجوانانی که این طرح را انتخاب می کنند باید دوره های پیش نیاز را سپری کنند و هوش و گوش موسیقیایی قرآن آموز ملاک سنجش قرار داده می شود.
وی افزود: تقلید تلاوت یک قطعه الگو از چهار استاد بزرگ مصری دربازه زمانی ۲ یا سه دقیقه ای ملاک انتخاب نوجوانان در ابتدای دوره اول است.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور ادامه داد: این طرح گروه سنی نوجوانان پسر هشت تا ۱۴ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال را در ترم اول پوشش می دهد که در این دوره نوجوان با گذراندن دروس تقلید خوانی، تجوید، اخلاق و مفاهیم باید نمره ۱۴ را کسب تا به دوره های بعد راه یابد.
وی تصریح کرد: ۲۰ درصد نوجوانان در سال اول بدلیل تمرین های متوالی و سخت نمره لازم را کسب نمی کنند و هر چه سطح دانش آموختگان به مراتب بالاتر رود، تعداد این افراد کاهش می یابد.
مقدم کیا یادآور شد: نوجوانانی که در این طرح مشارکت کرده اند، اگر به مراحل بالاتر راه نیابند با آموزش هایی که در این طرح فرا گرفته اند در نهادهایی مانند کانون های فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه های بسیج و مساجد محلات فعالیت کنند.
طرح ملی قرآن استان خراسان شمالی ۴۷ موسسه فرهنگی قرآنی دارد که از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دارند.
از این تعداد ۳۴ موسسه از اداره کل تبلیغات اسلامی، ۱۰ موسسه از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سه موسسه به طور مشترک از این ۲ اداره کل مجوز فعالیت دارند.

منبع
خبرگزاری مهر
طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید