کد خبر:492
پ
۱۱
حسین مقدم کیا خبر داد :

آغاز طرح ملی تلاوت قرآن کریم در خراسان شمالی

طرح ملی تلاوت با پوشش موسسات قرآنی جوانان بصیر و دارالقرآن عترت در خراسان شمالی آغاز شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی؛ دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور در نشست هم اندیشی و هماهنگی طرآغاز طرح ملی تلاوت قرآن کریم در خراسان شمالیح ملی تلاوت قرآن کریم در بجنورد با بیان اینکه این […]

طرح ملی تلاوت با پوشش موسسات قرآنی جوانان بصیر و دارالقرآن عترت در خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای خراسان شمالی؛ دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور در نشست هم اندیشی و هماهنگی طرآغاز طرح ملی تلاوت قرآن کریم در خراسان شمالیح ملی تلاوت قرآن کریم در بجنورد با بیان اینکه این طرح براساس فرمایشات مقام معظم رهبری از سال ۹۱ در پنج استان آغاز شد، گفت: امروز نیز خراسان شمالی زیر پوشش طرح ملی تلاوت قرار گرفت.
حسین مقدم کیا افزود: این طرح شامل دوره‌های دو سال مقدماتی، دو سال پیشرفته و ۲ سال عالی است و هر دوره ۶ ترم چهار ماهه را شامل می‌شود.
وی گفت: به صورت سلیقه‌ای اجرا نمی‌شود، این طرح محتوا سازی شده و برای هر ترم یک کتاب مشخص تالیف می‌شود.
به گفته مقدم کیا اساتید این طرح بومی هستند و هر ترم کارنامه‌ای برای شرکت کننده و بعد از اتمام سال نیز گواهینامه صادر می‌شود، و از گذراندن سه ترم درجات مختلف به آن‌ها اهداء خواهد شد.
دبیر طرح ملی تلاوت قرآن کریم کشور در ادامه گفت: امسال پیش بینی می‌شود حدود ۲ هزار نفر در این طرح ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: امسال نیز طرح به دو صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان برای ثبت‌نام می‌توانند از طریق سایت melitelavat.ir اقدام کنند.
این طرح بر سه پایه اصلی تلاوت، حفظ و مفاهیم طراحی شده و ثبت نام در این طرح از شنبه ۲۵ تیرماه در خراسان شمالی آغاز و تا ۱۵ مرداد ماه ادامه دارد.
گروه سنی نوجوانان ویژه پسران هشت تا ۱۵ سال و دختران ۱۰ تا ۱۵ سال را شامل می‌شود.
کشف استعداد‌های جدید، مهمترین هدف طرح ملی تلاوت است.
خراسان شمالی ۴۷ موسسه فرهنگی قرآنی دارد که از ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و تبلیغات اسلامی مجوز فعالیت دارند.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید