کد خبر:1853
پ
e6
حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم:

ترویج فرهنگ قرآنی به مثابه مقابله با ویروس شک و شرک است

عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس‌جمهور در آئین اختتامیه مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت گفت: تنها راه مبارزه با ویروس شک و تردید که امروزه به جان برخی از جوانان افتاده است، انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی است. به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری […]

عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس‌جمهور در آئین اختتامیه مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت گفت: تنها راه مبارزه با ویروس شک و تردید که امروزه به جان برخی از جوانان افتاده است، انس با قرآن و ترویج فرهنگ قرآنی است.

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حاج‌ابوالقاسم‌دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری و مشاور رئیس‌جمهور در آیین اختتامیه مرحله نهایی ششمین دوره رقابت‌های شوق تلاوت، صبح امروز، ۲۷ اردیبهشت‌ماه در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن تبریک به افرادی که چه به حسب ظاهر در مرحله ملی حائز رتبه شدند و چه افرادی که در مرحله مقدماتی حضور داشتند و نتوانستند به مرحله نهایی راه پیدا کنند، گفت: البته تبریک مضاعف را به حائزان رتبه‌های ملی این دوره از رقابت‌ها می‌گویم، اما بدانید که بر اساس روایات «هر فردی خودش را از غضب الهی دور کرد و به سمت بهشت بیاید، برنده است» بنابراین تمام عزیزان شرکت‌کننده در این رقابت برگزیده و برنده هستند.

وی در ادامه به دو ویروس شک و شرک در جامعه اشاره کرد و گفت: تنها راه مبارزه با ویروس شک و تردید که امروزه به جان برخی از جوانان افتاده است، انس و ترویج فرهنگ قرآن است و تنها راه مبارزه با شرک که امروزه به جان برخی از غرب‌گرایان افتاده است نیز ترویج فرهنگ قرآن است.

این حافظ کل قرآن تأکید کرد: ترویج فرهنگ قرآنی به مثابه واکسیناسیونی برای ویروس شک و شرک است. اگر افراد جامعه به این یقین برسند که مسیر انقلاب اسلامی، مسیر پیروزی و موفقیت است و اگر دل را یک دل کنند و در این مسیر بیایند و بدانند فقط و فقط به خدا و اولیای خدا باید دل بست آن هنگام است که به این نتیجه می‌رسند، از طریق دشمنان این کشور نفعی به این کشور نمی‌رسد و نخواهد رسید.

وی ادامه داد: ویروس شک و شرک در لایه‌های زندگی اجتماعی ما رسوخ کرده است این ویروس کشنده‌تر از ویروس کرونا است و باید آن را از بین برد و تنها راه مبارزه با این دو ویروس انس با قرآن است همانطور که آمده است، «وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ».

حجت‌الاسلام حاج‌ابوالقاسم ضمن تشکر از برگزاری رقابت‌های شوق تلاوت و حضور محمدباقر محمدی‌لائینی، نماینده ولی فقیه در استان مازندران و امام جمعه نکا در این مراسم گفت: از مسئولانی که دغدغه‌مند برای ترویج قرآن هستند، تشکر می‌کنم. این را به مسئولان می‌گویم اگر می‌خواهید کشوری مقاوم در برابر هجمه‌های دشمن داشته باشیم و کشوری داشته باشیم که در برابر آسیب‌های اجتماعی در جهان ممتاز و الگو باشد «فالیکم بالقرآن».

یادآور می‌شود، ششمین دوره رقابت‌های قرآنی شوق تلاوت به همت ستاد اجرایی طرح ملی تلاوت شباب‌الرضا و معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت مرکز قرآن آستان قدس رضوی برپا می‌شود.

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید