کد خبر:1739
پ
۱۴۰۲۰۲۰۴۰۰۰۲۳۶_Test_PhotoN

طرح ملی تلاوت در پاکستان بومی‌سازی می‌شود/ اعزام ۵ قاری ایرانی در هفته وحدت

دبیر طرح ملی تلاوت گفت:‌ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان، اجرای طرح بومی‌سازی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در این کشور برای سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید. حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت یکی […]

دبیر طرح ملی تلاوت گفت:‌ با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان، اجرای طرح بومی‌سازی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در این کشور برای سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید.
حسین مقدم‌کیا، دبیر طرح ملی تلاوت در گفت‌وگو با خبرنگار قرآن و فعالیت‌های دینی خبرگزاری فارس، طرح ملی تلاوت یکی از طرح‌های موفق قرآنی است که به آموزش قرآن به کودکان و نوجوانان اهتمام دارد و برای تشویق آن‌ها مسابقاتی را با عنوان شوق تلاوت نیز در شهرهای مختلف ایران و حتی کشورهایی همچون لبنان، سوریه و عراق برگزار کرده و جمعی از نوجوانان این کشورها را هم تشویق به یادگیری تلاوت کرده است.

وی افزود: با هماهنگی‌های صورت‌گرفته با خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کشور پاکستان، اجرای برنامه بومی‌سازی طرح ملی تلاوت شباب الرضا (ع) در این کشور برای سال ۱۴۰۲ به تصویب رسید. اکنون نیز با توجه به آمادگی مسؤولان این طرح، برای توسعه فرهنگ قرآنی در منطقه، طرح ملی تلاوت در پاکستان هم اجرایی خواهد شد که بر این اساس از نیمه دوم سال جاری در حیدرآباد پاکستان به برگزار می‌شود.

مقدم‌کیا ابراز داشت: مقدمات اجرای این طرح توسط چند مؤسسه قرآنی بومی کشور پاکستان آغاز شده است، همچنین پنج نفر قاریان منتخب برای حضور در محافل قرآنی و ترویج طرح ملی تلاوت در هفته وحدت (مهرماه جاری) به کشور پاکستان اعزام می‌‌شوند.

به گزارش فارس، پیش از این طرح ملی تلاوت نخستین‌بار با برپایی محافل از نوجوانان با عنوان طرح «امیرالقراء» در کشور عراق پیگیری شد و در سال‌‌های بعد نیز این طرح در کشورهای لبنان و سوریه انجام شده است که در ادامه تصاویری از این برنامه‌ها تقدیم می‌شود.

https://media.farsnews.ir/Uploaded/Files/Images/1402/02/04/14020204000239_Test_NewPhotoFree.jpg
https://media.farsnews.ir/Uploaded/Files/Images/1402/02/04/14020204000238_Test_NewPhotoFree.jpg
https://media.farsnews.ir/Uploaded/Files/Images/1402/02/04/14020204000237_Test_NewPhotoFree.jpg

پایان پیام/

طرح ملی تلاوت شباب الرضا علیه السلام
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کلید مقابل را فعال کنید